KULTURFIS
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Appar till iPad

3 posters

Gå ner

Appar till iPad Empty Appar till iPad

Inlägg  Anders fre jun 17 2011, 08:13

Jag har fått en iPad av mitt jobb och nu undrar jag vilka balla och/eller användbara Appar jag ska skaffa. Helst av allt ska de vara gratis.

Kom gärna med 1000 förslag.
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Appar till iPad Empty Sv: Appar till iPad

Inlägg  claes fre jun 17 2011, 09:24

VLC
Kolla på alla typer av film. Kraschar dock lite för ofta.

PV HD
Bilder som skyddas med en pinkod.

IMDb
Mycket bättre än webbplatsen.

tv.nu
Mycket smidigt att lägga in sina kanaler så har man tv-tidningen i perfekt synk så att säga. Riktigt bra och snygg app.

TED
Kortare videor med föredrag. Massor av olika ämnen.

Civilization
Förenklad variant men riktigt rolig att spela på iPad.

Cut the Rope och Slize It!
Två roliga pusselspel.

iTranslate
Översättning med tal för vissa språk.

Gusto
Redigera webbsidor. Kan kopplas direkt mot en ftp så man kan ladda upp sina ändringar. Smidig app om man jobbar lite med webbutveckling.

Pages
Som Word fast Apples variant. Funkar förvånansvärt bra på iPad. Kostar dock 75 kr.

Adobe Ideas
Rita och kladda på blank yta eller direkt på ett foto. Rolig men jag har inte hittat något finurligt användningsområde ännu. Finns till iPhone också.

Atomic Web
Webbläsare. Jag använder den här hela tiden. Har tabbar och kan låtsas vara en annan webbläsare som t ex Firefox. Kan vara bra om man inte vill att en webbplats ska fatta att man surfar från en iPad.

Evernote
Anteckningar i "molnet". Har Evernote på alla mina datorer, min iPad och iPhone. Skitbra att kunna synka komihåg till allt.

Pastebot
Kräver att man installerar Pastebot Sync på sin dator. Urklipp från datorn och iPad (och iPhone) delas mellan varandra. Skitsmidigt om man vill kopiera en url från datorn till iPad.

ElectroBeats
Skapa trance-musik i Guetta-stil.

Dropbox
Behöver nog ingen närmre förklaring.

Flipboard
Ett nytt sätt att läsa Twitter-flöden samt Facebook. Flipboard skapar varje Twitter-flöde och Facebook som en tidning. Otroligt bra.

Qiozk
Svenska tidningar. Fantastiskt! Tidningar köps genom AppStore vilket gör det otroligt enkelt.

Zinio
Som Qiozk fast tidningar från hela världen. Enda bökiga med Zinio är att man inte köper tidningar genom AppStore vilket gör att det är lite knepigare. Det är som att handla på internet så man måste gå igenom de vanliga stegen med kontokort osv.

Wired
Kul och intressant tidning som behandlar allt möjligt som har med teknik att göra. Deras app är sjukt snygg.

IGN
Spelnyheter och recensioner. Jag har alltid läst IGN på webben så det var toppen när jag hittade deras app.
claes
claes

Antal inlägg : 86
Join date : 11-04-26
Age : 46
Ort : Stockholm

http://www.hv71.se

Till överst på sidan Gå ner

Appar till iPad Empty Fler appar

Inlägg  Åke tis aug 16 2011, 08:01

Mina mest använda appar på iPaden:

Reeder - google reader i iPad-format

iBooks - jag vet att den inte måste köpas, men jag har ju börjat läsa otroligt mycket mer nu. Jag använder mig av ett program som heter calibre på macen som gör om mina pdfer till e-pub-format.

Zite - Senaste nyheterna inom det område du vill. Den har en massa bra sökfunktioner. Och sen skickar jag direkt vidare de bästa nyheterna till Twitter via en inbyggd "skicka vidare funktion" i appen

Hootsuite - Håller koll på min Twitter, Facebook och LinkedIn

PlainText - Skriver enkla texter som direkt sparas på min Dropbox

Instapaper - Sparar ner artiklar jag inte hinner läsa på jobbet till mitt Instapaperkonto som jag sen läser på paddan

Offmaps - Kartor i offline-läge när man är utomrikes

TripAdvisor - För att planera sina resor

På spelfronten så är det just nu Ticket to Ride och Settlers of Catan som gäller

Det var mina tips just nu det.

/Åke

Åke

Antal inlägg : 5
Join date : 11-06-29

Till överst på sidan Gå ner

Appar till iPad Empty Sv: Appar till iPad

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet