KULTURFIS
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

5 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik tor sep 01 2011, 17:20

Jag har uppfattat det som att han får vara så mänsklig som du vill.
Kommer ihåg när du gjorde honom så snackade du om att hans gamla moral började göra sig påmind och det var därför han lämnade Pirit och gangsterlivet. Kanske kan vara något att spinna vidare på, en stenhård automat som droppar moralkakor och påminner kollegor om vad som är rätt och fel. Rätt och fel under tiden innan katastrofen och i gryningsvärlden kanske inte alltid är samma sak.
jag vet inte, tänker lite högt här bara.
Ska tänka mer.

Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Mänsklig robot

Inlägg  Anders tor sep 01 2011, 18:33

Jag tycker att du ska spela honom mänsklig. Det tycker jag är coolast. Det blir en rolig effekt om en robot är ledsen eller glad, arg eller snäll.

Så hitta två eller tre väldigt mänskliga karaktärsdrag och kör på dom.
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon tis sep 06 2011, 17:53

Jag håller med Anders! Hade inte kunnat skriva det bättre själv.

(Jag har nu köpt 3 st T8:or så jag kan slå min yxskada. Twisted Evil )

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty (Dö ska dö)

Inlägg  Anders tor sep 08 2011, 07:39

(Jag ska se till att din karaktär blir dödad av sin egna yxa! Då får jag slå din 3T8 och det vill jag).

Dubbel Twisted Evil
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon tor sep 08 2011, 07:51

Fumlar jag med yxan så får du slå skadan på karaktären. cheers

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Perfekt

Inlägg  Anders tor sep 08 2011, 07:54

Ja, det är bra. Men då kanske du träffar en Patrik istället. Då får Patrik slå tärningarna.

Shocked
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik tor sep 08 2011, 14:10

Nääää. Bland inte in mig i det där.

Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon tor sep 08 2011, 14:11

Dessutom är den totala skadan 3T8+8+1T6. affraid

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  claes tis sep 27 2011, 15:01

Jag hittar inte länken till den senaste Doodle-grejen. Någon som har den?
claes
claes

Antal inlägg : 86
Join date : 11-04-26
Age : 47
Ort : Stockholm

http://www.hv71.se

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik tis sep 27 2011, 17:03

Tja, planeragrejen finns på sidan 4 på Ska vi spela spel- planera undergångens arvtagare.
Har inte fyllt i men ska.

Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon mån okt 03 2011, 18:01

NU har jag fyllt i Doodlegrejen för oktober!


Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon fre okt 28 2011, 07:37

Det var roligt igår, skönt att komma igång igen med MUA. Very Happy

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik fre okt 28 2011, 17:28

Riktigt trevligt. Snygg twist av SL att mixa så där. Och så är det alltid skönt att
slå perfekt gång på gång på gång....

Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Byte till Noir

Inlägg  Carlleon tor nov 17 2011, 18:10

Hej,

jag och Anders sitter här och diskuterar framtiden för Mutant. Som alla vet så tycker jag att Version Nolls regler är dåliga och skulle vilja att vi hittade en annan lösning.

Jag och Anders säger så här:

Vi konvertera rollpersonerna och hela världen till Noir. Vi lämnar alltså Pyrisamfundet för att kliva in i Imperiet och Sandukar. Det vi tar med oss är äventyret, intrigen och karaktärernas personligheter och egenskaper.

Vad betyder då detta: Jo, att alla karaktärer är människor med vapen från 1900-talets första hälft. Mutationer och optioner försvinner men ersätts av Noir-systemets för- och nackdelar. Hi-tech och PSI blir magi och ockultism.

Vi gillar idén och vi vet att alla kommer få en bättre, mer spännande och kraftfullare spelupplevelse.

Vad säger ni? Tycker ni att vi våldför oss på Undergångens Arvtagare? Vill ni ge vår idé ett ärligt försök? Eller säger ni "NEJ" och stannar hemma med tårar i ögonen?

Vi siktar på att skapa karaktärer (med extra erf) lördagen den 26 november kl. 16.00.

/Martin och Anders

P.S. Tänk på att det är karaktärens personlighet och drivkrafter som ska vara det centrala, allt annat är yta D.S.

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik tor nov 17 2011, 20:24

Jag är på, med blandade känslor. Lite tråkigt att förlora den postapokalyptiska touchen. Men jag älskar att läsa Noir (aldrig spelat så klart. Det fanns inte 1994 när jag spelade rollspel sist.) och tanken att spela det gör mig glad.

Sen hur kampanjen funkar att konvertera till Noir vet jag inte, känns som en hel del jobb för SL. Nu vaknar min grabb..

Men som sagt jag är på!

Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Inga problem

Inlägg  Anders fre nov 18 2011, 12:24

Det är inga problem att konvertera äventyret. Det är jag en mästare på.

Ja, det är klart att man förlorar Mutant-element, som post-apokalypsen. Men jag tror att vi ändå kommer att få en bättre spelupplevelse med Noir (både värld och regler).

Kul att du är på Patrik. Noir är sjukt kul och det finns en stämning i världen som är mogen och brutal men också spännande och ger en känsla att "allt är större än livet".

Då är Anders, Martin och Patrik gröna.

Vad säger Claes och Johan? Jag vet att Claes gillar Noir och att Johan sällan bangar för nya spelupplevelser. Very Happy

/Andrej Arkady
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  claes lör nov 19 2011, 22:37

Det är lite synd att överge Mutantskandinavien för det har varit riktigt roligt även om systemet är ganska trist. Jag hade väldigt gärna testat Version Noll. Det regelverket verkar mycket bra. Är det alltså helt uteslutet?

Hursomhelst, det låter intressant med Noir. Jag har bara spelat det en gång men vi testade aldrig regelsystemet något vidare. Men jag litar på Anders där som spelat det massor och har bara gott att säga om det. Jag tror nog inte på att konvertera MUA-kampanjen till Noirs värld. Då ser jag nog hellre att vi avbryter MUA helt enkelt och börjar spela Noir. Men om det blir en MUA-konvertering till Sandukar ställer jag mig inte på tvären utan testar gärna. Det är skoj att spela med er Smile

Tyvärr kan jag inte vara med på lördag den 26:e men jag kanske kan hoppa in vid nästa speltillfälle (?).
claes
claes

Antal inlägg : 86
Join date : 11-04-26
Age : 47
Ort : Stockholm

http://www.hv71.se

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Då kör vi

Inlägg  Anders sön nov 20 2011, 18:13

Okej, Claes. Jag förstår dig och tar till mig dina synpunkter. Men om jag uppfattade ditt resonemang rätt så kör du, vilket jag tycker är überbra.

Anledningen till att jag vill byta från M:UA till Noir (men behålla intrigen från äventyret) är trefaldig:

1. Noir har bättre regler. Punkt.
2. Noir är ett "vuxet" spel. Vi slipper Mutants studentikosa anslag och glimten i ögat. Noir är brutalt, spännande och komplett. Jag gillar det.
3. Jag tror att vi kommer skapa mer magi och drama med Noir.

Johan, vad säger du?
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik sön nov 20 2011, 18:26

Anders hur tänker du kring konvertering kring våra RP?
Ska vi tänka helt nytt eller typ översätta Rånni till Sandukar, om du förstår vad jag menar.

Jag har plockat fram Noir och är riktig taggad!

Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Karaktärsexempel

Inlägg  Anders sön nov 20 2011, 18:42

Rånni blir...

Radovan Foccault
Inbrottstjuv och hälare i Ikonen. Har hemliga kontakter med brottsyndikat i Imperiets norra delar. Har tagit många beställningsjobb åt gangsterfursten Ludom. Jobbar sedan ett par år tillbaka tillsammans med Romeo.

Roboten blir...

Romeo Hertez
Den fd. gangstern och yrkesmördaren som la k-pisten på hyllan för ett jobb som livvakt. Han har i över tio år varit den tidigare översten Ludoms närmast man. Idag är han inte lika hårt knuten till översten utan jobbar med hemliga transporter ut och in ur Sandukar, ofta tillsammans med Radovan.

Vita kåristen blir...

Artiom Dalisch
En tidigare stormtrupp i Imperiet som fått grava psykiska krigsskador vid fronten. Idag en alkoholiserad sergeant som tillbringar dagarna på Ikonens svartklubbar.

Barbaren från öster blir...

Toubé Linc
En celenkisk duellant som genom uråldriga löften trolovats med en flicka som tillhör ätterna. Toubés intresse ligger mer i gatubrutalitet än i sängkammarångest och han har därför sökt uppdrag hos gangsterbossen Ludom.

Typ, så kan de bli.

/Anders


Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Typ, så här

Inlägg  Anders sön nov 20 2011, 18:46

Patrik: som du ser i exemplen så försöker vi behålla karaktären av rollpersonen och deras relationer till varandra. Sen tycker jag att bakgrunderna passar bra men måste anpassas. Martin kan inte ha en rollpersonen som varit nedfryst och det är egentligen oviktigt för karaktären (men viktigt för settingen i Mutant).

Kanske vi kan vara hemma hos mig på lördag. Andra alternativ?
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Patrik sön nov 20 2011, 19:28

Mycket kul konvertering! Bra inspiration. Jag ska ta en tänkare på vem Radovan är.


Patrik

Antal inlägg : 132
Join date : 11-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Anders sön nov 20 2011, 21:13

Det coola med karaktärsskapandet i Noir är att man inte riktigt vet var man hamnar.

Man kan säga att karaktären skapar sig själv.

Det är mycket bra om du har en bra riktning och idé, precis som du kommer ha med Rånni som inspiration och grundplåt.

Gött!
Anders
Anders
Admin

Antal inlägg : 155
Join date : 10-10-07
Age : 45
Ort : Årsta, Stockholm

http://www.femtsex.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon sön nov 20 2011, 22:13

Mycket bra tänkt Anders! Nu blir jag pepp som fasiken! Ska läsa Noir fram tills på lördag. :-)

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Carlleon ons nov 23 2011, 19:23

Noirs regler är grymt bra! Sitter och småläser lite och blir riktigt sugen på liret.

Jag röstar för att vi är hemma hos Anders på lördag. (Jag kommer att ta bil då jag skall på barnkalas vid lunchtid. Vill man lifta med kan man ta sig till Gullmarsplan/Årsta.)

Carlleon

Antal inlägg : 96
Join date : 11-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Spela Mutant - Undergångens Arvtagare - Sida 4 Empty Sv: Spela Mutant - Undergångens Arvtagare

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet