KULTURFIS
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Moon - en bra film

Gå ner

Moon - en bra film Empty Moon - en bra film

Inlägg  claes tis jun 21 2011, 17:15

Jag såg precis filmen Moon från 2009. Det kan klassas som drama, science fiction och lite thriller. Handlar om Sam som arbetar för Lunar Industries på månen där han ser över skördning av helium-3 som skickas tillbaka till jorden med små raketer. Han är på sista veckorna av sitt tre år långa kontrakt med Lunar Industries. Den enda kontakt han har med jorden är genom inspelade meddelanden som skickas till månbasen. På basen finns även GERTY - en intelligent robot som ser över hans välbefinnande. Tre år är lång tid och han vill inget hellre än att åka hem till sin fru Tess och deras dotter Eve som föddes precis innan han gav sig av till månen. När det är två veckor kvar till hans ska åka hem råkar han ut för en olycka när han är ute på månens yta. Han blir medvetslös...

Riktigt bra film. Jag rekommenderar den skarpt. Den har betyg 8,0 av 10 på IMDb med nästan 76.000 röster vilket måste anses som riktigt högt. Jag ger den själv en åtta där. Se den!
claes
claes

Antal inlägg : 86
Join date : 11-04-26
Age : 46
Ort : Stockholm

http://www.hv71.se

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet