KULTURFIS
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Island är ok - islänningar är inte ok.

Gå ner

Island är ok - islänningar är inte ok.  Empty Island är ok - islänningar är inte ok.

Inlägg  Mats Glaad sön okt 10 2010, 13:14

Nu vet jag att många inte alls delar min uppfattning i den här frågan, men JAG upplevde i alla fall att islänningarna var det otrevligaste folk jag någonsin träffat på, när jag var där 2007.

Om du tycker ryssar är usla på service - åk till Island en sväng.

Om du gillar att ständigt bli ifrågasatt, idiotförklarad eller avsnäst - åk till Island en sväng.

Nu ska man väl till islänningarnas försvar påpeka att jag besökte deras i övrigt tämligen spännande land under den värsta värmeböljan på 50 år (det var 25 grader varmt), och möjligen inverkade detta på deras humör i sådan grad att det gav upphov till uselt lynne.

Ett axplock av händelser:
- Fick ett smärre raseriutbrott i utbyte mot att jag frågade varifrån bussarna mot stan gick från Keflavik flygplats. Vem jag frågade? Tjejen in informationsdisken. Hon tyckte jag kunde tagit reda på det själv, visade det sig.
- Hotellets utlovade busstransfer till flygplatsen kom aldrig. Visade sig att receptionen aldrig noterat min beställning, trots att jag gjorde den och dubbelkollade den två gånger kvällen innan. De vägrade konsekvent att medge sitt misstag, än mindre stå för taxi till Keflavik.
- Blev strängt ombedd att gå ut ur en souvernirshop om "jag ändå inte hade tänkt köpa något". Att jag besökte affären i sällskap med min far dög inte som förklaring.
- Blev utskälld av en butiksanställd vid nån gammal varm källa för att jag ångrade mig när priset på ett minneskort på 1 GB visade sig vara 1 200 kronor, trots att samma kort av samma fabrikat inne i stan degade 200 kronor. Kortet låg kvar i obruten förpackning, för övrigt. Allt hon behövde göra var att hänga tillbaka det på ställningen bakom disken.

Nä, usch vilka tråkiga människor. Åker aldrig tillbaka. Men landskapet var kufiskt och intressant.

Mats Glaad

Antal inlägg : 13
Join date : 10-10-08

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet